باتری های خورشیدی چگونه با سیستم برق خورشیدی کار می کنند؟

November 16, 2022

آخرین اخبار شرکت باتری های خورشیدی چگونه با سیستم برق خورشیدی کار می کنند؟

کل این فرآیند با پنل های خورشیدی روی سقف شروع می شود که برق تولید می کنند.در اینجا یک تفکیک گام به گام از آنچه در سیستم DC-coupled اتفاق می‌افتد آورده شده است:

  1. نور خورشید به صفحات خورشیدی برخورد می کند و انرژی به برق DC تبدیل می شود.
  2. الکتریسیته وارد باتری می شود و به عنوان برق DC ذخیره می شود.
  3. سپس برق DC باتری را ترک می کند و وارد یک اینورتر می شود تا به برق AC تبدیل شود که خانه می تواند از آن استفاده کند.

این فرآیند با سیستم AC-coupled کمی متفاوت است.

  1. نور خورشید به صفحات خورشیدی برخورد می کند و انرژی به برق DC تبدیل می شود.
  2. برق وارد اینورتر می شود تا به برق AC تبدیل شود که خانه می تواند از آن استفاده کند.
  3. سپس الکتریسیته اضافی از طریق اینورتر دیگر جریان می یابد تا دوباره به برق DC تبدیل شود که می تواند برای بعد ذخیره شود.
  4. اگر خانه نیاز به استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری داشته باشد، آن برق باید دوباره از اینورتر عبور کند تا به برق AC تبدیل شود.

نحوه کار باتری های خورشیدی با اینورتر هیبریدی

اگر یک اینورتر هیبریدی دارید، یک دستگاه می تواند برق DC را به برق AC تبدیل کند و همچنین می تواند برق AC را به برق DC تبدیل کند.در نتیجه، در سیستم فتوولتائیک (PV) خود به دو اینورتر نیاز ندارید: یکی برای تبدیل برق از پنل های خورشیدی (اینورتر خورشیدی) و دیگری برای تبدیل برق از باتری خورشیدی (اینورتر باتری).

اینورتر هیبریدی که به عنوان یک اینورتر مبتنی بر باتری یا اینورتر متصل به شبکه ترکیبی نیز شناخته می شود، اینورتر باتری و اینورتر خورشیدی را در یک قطعه واحد ترکیب می کند.با عملکرد به عنوان یک اینورتر برای برق باتری خورشیدی و برق پانل های خورشیدی شما، نیاز به دو اینورتر مجزا در یک راه اندازی را از بین می برد.

اینورترهای هیبریدی در حال افزایش محبوبیت هستند زیرا با و بدون ذخیره باتری کار می کنند.می‌توانید در طول نصب اولیه، یک اینورتر هیبریدی را در سیستم انرژی خورشیدی بدون باتری خود نصب کنید و به شما امکان اضافه کردن ذخیره انرژی خورشیدی را می‌دهد.

مزایای ذخیره سازی باتری خورشیدی

افزودن پشتیبان باتری برای پنل های خورشیدی یک راه عالی برای اطمینان از اینکه بیشترین بهره را از سیستم انرژی خورشیدی خود می برید.در اینجا برخی از مزایای اصلی سیستم ذخیره سازی باتری خورشیدی خانگی آورده شده است:

تولید برق اضافی را ذخیره می کند

سیستم پنل خورشیدی شما اغلب می تواند بیش از نیاز شما انرژی تولید کند، به خصوص در روزهای آفتابی که هیچ کس در خانه نیست.اگر ذخیره باتری انرژی خورشیدی ندارید، انرژی اضافی به شبکه ارسال می شود.اگر در یکبرنامه نت مترینگ، می توانید برای آن تولید اضافی اعتبار کسب کنید، اما معمولاً نسبت 1:1 برای برقی که تولید می کنید نیست.

با ذخیره باتری، برق اضافی باتری شما را برای استفاده بعدی شارژ می کند، به جای اینکه به شبکه برود.شما می توانید از انرژی ذخیره شده در زمان تولید کمتر استفاده کنید، که باعث کاهش اتکای شما به شبکه برای برق می شود.

باعث رهایی از قطع برق می شود

از آنجایی که باتری‌های شما می‌توانند انرژی اضافی ایجاد شده توسط پنل‌های خورشیدی شما را ذخیره کنند، خانه شما در هنگام قطع برق و سایر مواقعی که شبکه قطع می‌شود، برق در دسترس خواهد داشت.

ردپای کربن شما را کاهش می دهد

با ذخیره سازی باتری پنل خورشیدی، می توانید با استفاده حداکثری از انرژی پاک تولید شده توسط سیستم پنل خورشیدی خود، سبز شوید.اگر این انرژی ذخیره نشود، زمانی که پنل های خورشیدی شما به اندازه کافی برای نیازهای شما تولید نمی کنند، به شبکه تکیه خواهید کرد.با این حال، بیشتر برق شبکه با استفاده از سوخت‌های فسیلی تولید می‌شود، بنابراین هنگام کشیدن از شبکه احتمالاً با انرژی کثیف کار می‌کنید.

برق را حتی پس از غروب خورشید تامین می کند

وقتی خورشید غروب می‌کند و پنل‌های خورشیدی برق تولید نمی‌کنند، اگر ذخیره باتری ندارید، شبکه وارد عمل می‌شود تا برق مورد نیاز را تامین کند.با استفاده از باتری خورشیدی، در شب بیشتر از برق خورشیدی خود استفاده خواهید کرد، که به شما استقلال انرژی بیشتری می‌دهد و به شما کمک می‌کند قبض برق خود را پایین نگه دارید.

یک راه حل بی سر و صدا برای نیازهای برق پشتیبان

باتری انرژی خورشیدی یک گزینه ذخیره سازی برق پشتیبان 100٪ بدون نویز است.شما می توانید از انرژی پاک بدون نیاز به تعمیر و نگهداری بهره مند شوید و مجبور نیستید با نویز ناشی از یک ژنراتور پشتیبان گازسوز مقابله کنید.

خوراکی های کلیدی

اگر به فکر اضافه کردن ذخیره انرژی پنل خورشیدی به سیستم انرژی خورشیدی خود هستید، درک نحوه عملکرد باتری خورشیدی مهم است.از آنجایی که مانند یک باتری قابل شارژ بزرگ برای خانه شما عمل می کند، می توانید از انرژی خورشیدی اضافی که پنل های خورشیدی شما ایجاد می کنند استفاده کنید و کنترل بیشتری بر زمان و نحوه استفاده از انرژی خورشیدی به شما می دهد.

باتری های لیتیوم یونی محبوب ترین نوع باتری خورشیدی هستند و از طریق یک واکنش شیمیایی کار می کنند که انرژی را ذخیره می کند و سپس آن را به عنوان انرژی الکتریکی برای استفاده در خانه آزاد می کند.چه یک سیستم جفت DC، AC-coupled یا سیستم هیبریدی را انتخاب کنید، می توانید بازده سرمایه گذاری سیستم انرژی خورشیدی خود را بدون اتکا به شبکه افزایش دهید.

داشتن طراحی سیستم مناسب برای استفاده حداکثری از پنل های خورشیدی و باتری های شما حیاتی است.در پالمتتو، ما تخصص و تجربه لازم را داریم تا شما را در سفر انرژی پاک راهنمایی کنیم.از انرژی خورشیدینصب و راه اندازیوسرویسبه انرژیذخیره سازیونظارت بر، متخصصان خورشیدی ما اینجا هستند تا به شما کمک کنند تا از انرژی پاک استفاده کنید.